Ahad, 26 Oktober 2014

9 jam lagi.

Kalian kena datang untuk ARTFEST di UiTM Shah Alam.  Slot saya jam 12 tengah hari sampai jam 1 petang. Kalian bebas untuk bertanya apa saja.

Ini sembang paling santai. 

Lepas acara selesai, kalian terus serbu Booth #projekgila.BUKU PATAH dijual disitu sampai malam. Tapi jangan datang lambat, nanti kempunan.

Jumpa nanti di UiTM Shah Alam!


--

Jam 2 petang saya akan ke TTDI untuk ‎12 Years Of Visual Disobedience . Hari terakhir pameran poster Fahmi Reza. Untuk yang belum tahu, 26 oktober adalah hari terakhir poster itu dipamerkan.

Jumpa nanti.





Jumaat, 24 Oktober 2014

Artfest 2014 , UiTM Shah Alam


untuk mereka yang selalu gusar dan punyai banyak pertanyaan untuk dilontarkan , tentang BicaraSamaAwan, tentang BUKU PATAH, boleh hadir ke ARTFEST di UiTM Shah Alam.

saya punya slot jam 12 tengah hari ya!




ya, cuma menang dengan umur. Tapi tidak pada logika.

kerana kita ini ikhlas dalam menjalani silaturahim,
tanpa ragu.

sayang sekali dinodai,
oleh orang yang sejujurnya itu tidak bahagia dalam hidup.

menuding jari pada orang lain itu kononnya diri itu bersih,
yang salah itu selalu saja kita.

memang kita kalah dengan umur yang menurut semua orang itu adalah pantas untuk dihormati, tapi apakah manusia seperti kita ini dihidupkan tanpa perasaan?







Isnin, 20 Oktober 2014

Ahad, 5 Oktober 2014

Jumaat, 3 Oktober 2014

WIN !


Dalam banyak-banyak foto yang dikirim oleh pembaca2 saya, ini adalah foto paling WIN yang pernah saya dapat. Saya suka gila dengan foto ini.

Cuba lihat, buku patah ini dibeli oleh pelajar sekolah menengah. Mereka berdiskusi, mereka berbual tentang hati, mereka bicarakan perasaan antara mereka yang turut meletakan BUKU PATAH diatas meja sebagai permulaan diskusi itu.

Seperti yang saya sedia maklum, ini foto yang dikirim dari salah satu pelajar sekolah menengah yang berada di TAWAU Sabah.

PATAH telah mengusik pelbagai hati bukan saja anak sekolah, remaja, dewasa atau juga diantara itu terdapat beberapa kaum ibu yang turut disegarkan memorinya ketika baca buku ini.

Buku patah adalah pautan tulisan pendek yang memuatkan hampir 40 cerita berkisarkan tentang perasaan yang diabaikan, cinta yang ditinggalkan, rasa yang tak dimengerti kebanyakan orang.

Saya dengan rendah diri, ucap jutaan terima kasih kerana telah melebarkan patah ini bukan saja di Malaysia, tapi beberapa daerah yang ada di Bandung, Jakarta, Medan, Brunei, Singapura, Doha dan pelbagai lagi pelusuk.

Ini medan kita mencari sesuatu yang pernah hilang dan ianya bermula dari BUKU PATAH.

--KIKI GRINDAWANGSA
PENULIS BUKU PATAH

Beli buku patah area Sabah Sarawak?


Lagi, Buku Patah


"I don't know how to describes my feeling right now. But one thing for sure I really happy..." 


"sebab hanya dengan buku patah saja mampu buat saya rasa semangat kerja!" 



"ya! sudah miliki #bukupatah..."



"kembali ke masa lalu.. tentunya #bukupatah.." 


"ditangan ini adalah masa lalu..."