Friday, December 1, 2017

Warkah yang belum sampai

Abang,

Maafkan saya kerana masih belum sampai ke bumi Terengganu. Maafkan saya kerana saya masih belum sempat berjabat tangan dan bertanya khabar secara berdepan dengan abang.

Abang entah kenapa hari ini menjadi hari paling sayu pernah saya alami sepanjang saya melalui 2017. Mungkin kerana atas dasar kasih dan sayang saya pada adik abang, Nisa. Saya ingin abang tahu, bahwa seluruh keluarga besar abang saya telah anggap sebagai keluarga sendiri. Saya sayangkan semua adik-adik yang lain biarpun  hanya melihat kalian di layar talifon genggam. Tapi sejujurnya, dari cerita-cerita yang selalu saya dan Nisa bualkan, nama abang telah menjadi satu kekuatan dan semangat yang tersendiri buat Nisa.

Abang,

Saya cintakan Nisa, sayangkan syafiq, akid, Ma dan Ayah. Kuatkan semangat dan tetap berjuang melawan setiap sakit yang datang. Abang jangan cepat putusa harapan. Selagi saya belum menikahi Nisa, saya masih lagi berhutang senyum dengan abang.

Kuatlah abang, semoga kami boleh membayar semua kebahagiaan yang kami rasakan dengan senyum itu.

kami sayang abang, dan abang jangan pergi dulu.

No comments:

Post a Comment